Yeni Bayilikler

Yeni Bayilikler

Bayilik Verenler

Franchising nedir, bir kuruluş tarafından iş genişletme stratejisi olarak benimsenebilecek bir pazarlama konseptine dayanır. Bir franchise veren uygulandığında; prosedürlerini fikri mülkiyetini, iş modelinin kullanımını, markasını, markalı ürünlerini ve hizmetlerini bir franchise alana satma haklarını lisanslar. Bunun karşılığında, franchise alan belirli ücretleri öder ve tipik olarak bir Franchise anlaşmasında belirtilen belirli yükümlülüklere uymayı kabul eder.

Franchise Nedir?

"Franchise" kelimesi Anglo-Fransızca'dan türetilmiştir. Franc özgür anlamına gelir ve hem isim hem de (geçişli) fiil olarak kullanılır. Franchise veren için bir franchise sisteminin kullanılması şirkete ait; satış noktaları veya "zincir mağazalar" yoluyla genişlemeye kıyasla alternatif bir iş büyüme stratejisidir.

Mal ve hizmetlerin satışı ve dağıtımı için bir franchise sistemi iş büyüme stratejisinin benimsenmesi; Franchise verenin sermaye yatırımı ve yükümlülük riskini en aza indirir. Franchising, özellikle franchise verenin franchise alan üzerinde sahip olduğu yasal avantajlar nedeniyle eşit bir ortaklık değildir.

Ancak şeffaflık uygun yasal koşullar, finansal araçlar; uygun pazar araştırması gibi belirli koşullar altında franchising hem franchise veren hem de alan için bir başarı aracı olabilir. Otuz altı ülkede franchising kavramını açıkça düzenleyen kanunlar vardır. Diğer tüm ülkelerin çoğunda franchising üzerinde doğrudan veya dolaylı etkisi olan kanunlar bulunur. Franchising aynı zamanda bir dış pazara giriş modu olarak da kullanılmaktadır.